01 september 2014

Herfst...

Begin van de herfst!
De zomer weer overleefd en die viel gelukkig heel erg mee qua temperatuur. Eigenlijk was het de hele maand augustus al herfstig.
Ik hou van de herfst. Ik ga er zoveel mogelijk van genieten.
Zelfs de breiwerkjes zijn in herfstkleur en ik merk dat die warme kleur, raar maar waar, invloed heeft op mijn stemming: ik word er blij van...



K'neeltje is ook helemaal in de stemming. Ze heeft nieuwe koekjes gebakken.
Vast geïnspireerd door al die leuke knoopjes op Pinterest?
Hier volgt haar recept.

K'neelKnopenKoekjes

150 g harde boter in kleine stukjes
100 g bruine (of witte) basterdsuiker
200 g bloem
zakje vanillesuiker
theelepel (of meer) kaneel
snufje zout
1 ei

Verwarm de oven voor op 175*C.
Kneed alle ingrediënten met een koele hand tot een bal.
Kneed niet te lang, de boter mag niet te zacht worden.
Leg het deeg een kwartiertje in een plastic zak in de vriezer.
Rol het dan uit tot een lap van een halve cm.
Steek met een niet te groot glas rondjes uit het deeg.
De dop van een haarlakbus of iets dergelijks gaat ook prima.
Maak met een stokje twee of vier gaten in de knopen.
Bak de knopen 15 tot 20 minuten op de bakplaat in de oven.



Fijne HerfstTijd!

XX