26 mei 2010

Voortuinbankje

Ik heb besloten om de voorkant van het huis iets gezelliger te maken: tuinbankje, grote potten met bloemen, misschien een nieuw, minder degelijk lampje. Daar knapt de buurt lekker van op (en ik heb weer een excuus voor het tuincentrum). En hoe ik de boel moet onderhouden/water geven, zie ik dan wel weer. Misschien staat er wel ergens een vrijwilliger op. Of een schattig kaboutertje. Of natuurlijk een lief Trolletje... Van wol!

Eigenlijk is het best een grappig huis met al die hoekjes, gaatjes en overkappingen.

Binnenkort kan Jalmar misschien eens wat foto's maken. Leuk voor in zo'n fotoalbumpje...

Nu ga ik eerst mijn bos marktbloemen verzorgen: wilde akelei, blauwe campanula, juffertjes-in-t-groen en (denk ik) ereprijs/veronicasoort. En wat pistachegroen. Had ik zin in.



Het is trouwens geen ereprijs, maar een saliesoort. Als ik zo naar het blad kijk.
Zou ook leuk staan in mijn aanstaande voortuin ^^.
Op dit moment hangt alles nog een beetje door gebrek aan water. Maar daar hebben we allemaal weleens last van, niet waar??